Rabu, 17 Ogos 2011

zaman2 rambut BOTAK...

pada tanggal 2.12.2010...aku bertolak ke KEM PAYA INDAH utk menjalani suatu program yang menyeronokkan bak kata orang yg sukakn PLKN....b4 aku nak bertolk dr kuching,aku rasa best gila babi...ku pun x tau knapa...maybe aku temu kawan lama aku yg sama kem ngan aku rasanya...b4 aku naik bus nak gerak ke airport..ku pun trserempk ngan papa sorg perempuan yg ku knal...her father said to see and take care her child...pehhh,,asa aku ni gereknya (pacar bilang org indon)....hahahah....ketawa sorg diri aku....ku pun gerak...time tu family aku yg hantarkn aku sampai ke airport....

kami semua sampai kat kem pada pukul 10 lebih...time tu budak sarawak dulu sampai....sekali ku keluar dr bus,aku tengok dorm tmpt yg akan aku tido memanjang...dalam fikiran aku brapa org je yg dapat msok dalam tu...aku dan yg lain2 pun mendaftar...

 


 
hari pertama di KEM PAYA INDAH... 
(mata semua steam..mgantok der...)

time tu kmi diberi makan dulu sbelum pendaftaran...budak2 yg aku knal byk jugak lah...dr skolah lama aku pun banyak..dr skolah teknik pun aku ada.....
   setelah group kami datang,group budak2 sabah pun sampai...group budak sabah sampai lewat sikit dr kami...dorm aku dorm 7..jauh di blakang sana...sekali aku msok,bukan main banyak lagi katil....satu dorm tu boleh muat 40 org....bygkn lah,brapa bnyak bau yg ada,,,,hahahahah...

 

keadaan dalam dorm 7  


 
swimming pool Dorm 7 


 
keadaan mula2 aku masok dorm 7 ni.. 

selama 3 bulan aku berada di kem ini,aku dapat mcm2 yg x pernah aku dapat di luar sana...aku sudah pandai berkawat...memang syok lah berkawat..makin2 bila semua berkawat dgn seragam...pehh...memang stail lah...
aku dapat ramai jugak kawan dr negeri lain...time tu,hanya ada 3 buah negeri je kat kem tu...TRIPLE S...SARAWAK,SABAH, dan SELANGOR...
2 hari sebelum balik,kami semua pun telah membuat perbarisan penutup dan pengambilan sijil2 penyertaan...memang meriah lah pada masa tu....
 
sempat jugak possing b4 start majlis penutupan dgn budak sabah bah... 


 
selesai sudah majlis penutupan pelatih PLKN K1/siri8/2011... 



 
aktiviti last penutup majlis..tikam2 berey...hahahaha... 


Aktiviti2 malam di KEM PAYA INDAH...

 
wira syed othman

 
wira paling cute d kem paya indah 
wira zaidi &wira faizun 


 
time ada program kat surau... 


 
wira-wira kem paya indah.... 

Jalan2 tahun baru cina bagi budak SARAWAK N SABAH...  

time tu ada cuti seminggu,...so,budak sabah n sarawak pasti lah x balik...so,jurulatih pun bawa lah kami berjalan2 ke Alamanda,Putrajaya..mezium negara lah kami pergi...tugu negara...memang best lh masa tu...






Tiada ulasan:

Catat Ulasan